Dagens valutakurser severet ganske enkelt!
På Vekselkurs.dk finder du altid aktuelle valutakurser og vekselkurser. Du kan printe dem i forskellige formater, eller gemme som Excel-regneark. Nu også med valutaomregner!
Forside -> Vekselkurs Nyheder -> Lead management gør salg nemmere


Lead management gør salg nemmere


Handel

Handel er en betegnelse for en fordeling af arbejde, hvor producent og forbruger ikke er den samme. Den, der har noget, sælger til den, der mangler, hvorfor der sker en form for udligning.

Handel kan foregå på forskellige måder, fra at man bytter to forskellige varer, til at man sælger ikke-fysiske genstande over nettet.

Hvordan handel typisk foregår har ændret sig gennem tiden, og det er blevet nemmere og nemmere for sælgeren.

 

Sælgernes muligheder

Livet for en sælger har ændret sig gennem tiden. Engang var man nødt til at troppe op hjemme ved folk og venligt spørge, om fruen eller herren i huset ville købe det, man nu engang solgte. Det var en meget besværlig måde at sælge på: Det har været utrolig tidskrævende, og man brugte en hulens masse tid på folk, der alligevel ikke købte noget. Desuden fik man sikkert også ømme fødder og slidte sko af at gå så meget rundt, men sådan var vilkårene. Man var nødt til at gå rundt, for man kunne ikke komme i kontakt med folk på andre måder. Måske man kunne sende tilbud per post, men det kan også være ret ressourcekrævende at sende post til en hel masse mennesker – og det skal jo være til en hel masse mennesker, for man skal jo gerne have fat i så mange som muligt, så man kan sælge så meget som muligt.

Så kom telefonen i slutningen af 1800-tallet, og med den er det blevet muligt at sælge ting på afstand. Telefonsalg gør, at man ikke længere behøver at gå rundt til alle potentielle kunder, man kan nu blive siddende på sin stol på sit kontor og ringe ud til de samme mennesker (forudsat at de har en telefon).

Siden da er faxen kommet til. Nu kan man også sende dokumenter til hinanden meget let. Faxen har den fordel i forhold til brevet, at der ikke er den tidsmæssige forskydning. Man sender noget, og det er fremme kort tid efter. Det går således meget hurtigere at kommunikere skriftligt.

Efterfølgende har computere og internettet gjort sit indtog, og nu er det også blevet muligt at sælge den vej. Nu er det først blevet rigtig nemt.

Den teknologiske udvikling har således gjort det nemmere for sælgere at få fat på potentielle kunder – og det er samtidig blevet meget nemmere for forbrugeren at få gode tilbud.

Det er også blevet langt nemmere og langt mere overskueligt for sælgere at holde styr på sine kunder og potentielle kunder. Tidligere kunne man være nødt til at holde styr på det hele på et stykke papir – det er noget værre rod, og der er alt for stor risiko for, at noget går galt.

Excel gjorde det nemmere, men bare ikke nemt nok. Excel var smart, det var det helt sikkert – og så alligevel, det var smart nok i sin tid, men nu har teknologien bare udviklet sig på en sådan måde, at Excel bestemt ikke længere er den bedste mulighed for at holde styr på sine kunder. Her er det lead management kommer ind i billedet.

 

Lead management

Først kan det være rart at vide, hvad et lead er. Kort fortalt er et lead en potentiel kunde, altså en kunde der har en interesse i et produkt, som du sælger. Da disse kunder kan ende med at købe noget af dig, er de derfor vigtige for din virksomhed.

Management handler om at styre noget – og det er lige præcis hele ideen med lead management: At man kan holde styr på sine leads – man kan altså få organiseret sine potentielle kunder, hvilket gør det meget nemmere for sælgeren.

Lead management foregår online, og er et digitalt system, der kan gøre livet nemmere for enhver sælger.

Digitale systemer skal holdes øje med og vedligeholdes og opdateres, og det er det, en leadmanager gør. En leadmanager sørger for at dit system fungerer, så du ikke skal koncentrere dig om andet end at få solgt dit produkt.

Et sådant system er således en stor lettelse for ethvert firma, der har brug for at kunne holde styr på de kunder, som de ringer til.

 

Fra dengang til nu

Det er ikke svært at se, at handlen er blevet gjort betydelig nemmere gennem tiden. Tidligere skulle man holde styr på alting selv, nu kan man få computeren til det. Det sikrer større overblik, og at der sker færre fejl – og hvis man bruger det her med leads ordentligt, så kan det være med til at forøge ens salg, hvilket jo er det de fleste virksomheder ønsker. Rigtig mange virksomheder vil altså kunne få noget ud at bruge lead management.

 

Lead management er bestemt det værd

Er du træt af den måde, I holder styr på jeres kunde på i din virksomhed? Vil du gerne prøve vor tids mest overskuelige måde at have overblik over dine kunder? Så skulle du prøve lead management.

 

Det er ofte nemmere at blive ved det gamle, at blive ved det man kender. Det er nemt at komme til at tænke, at det er besværligt at skifte, og så skal man også til at lære noget nyt at kende, og det koster en masse ressourcer.

For nogle ting er det sikkert også unødvendigt at skifte det ud, hvis det virker for sin virksomhed, men lige præcis lead management er ikke en af de ting. Lead management er for smart til, at din virksomhed ikke har det. Du snyder dig selv ved ikke at prøve, for du bliver helt sikkert glad for det, når det er oppe at køre – og det er ikke svært at få det i gang.



Valutatyper
Euro - Dollars - Pund - Kroner

Specifikke valutaer
EUR - USD - GBP - SEK - NOK - CHF - CAD - JPY - AUD - NZD - LTL - PLN - CZK - HUF - HKD - SGD - ZAR - BGN - RON - TRY - KRW - HRK - RUB - THB - MYR - PHP - IDR - CNY - BRL - MXN - INR

© Copyright 2017 - Vekselkurs.dk Om Vekselkurs.dk - Valutaomregner - Sitemap - Cookie- og privatlivspolitik -